Szkoła Specjalna Podstawowa

W szkole podstawowej uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz autyzmem realizują obowiązek szkolny na dwóch etapach edukacyjnych.   
I etap edukacyjny (klasy I-III), II etap edukacyjny (klasy IV-VIII) obejmują nauczanie z podziałem na przedmioty:

  •     funkcjonowanie osobiste i społeczne,
  •     zajęcia rozwijające komunikowanie się,
  •     zajęcia kształtujące kreatywność,
  •     wychowanie fizyczne,
  •     religia.

W ramach godzin do dyspozycji dyrektora uczniowie na każdym etapie edukacyjnym rozwijają swoje zainteresowania i uzdolnienia.

Zespoły klasowe liczą od 4 do 8 uczniów.  Dzieci ze sprzężeniami i autyzmem  uczą się zespołach od 2 do 4 osób. Proces dydaktyczny  uczniów opiera się w głównej mierze na realizacji Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych opracowanych na podstawie wielospecjalistycznej diagnozy funkcjonowania ucznia. Indywidualne programy przygotowywane są na okres określony w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.

Loading

Powiązany post

Komunikator społecznościowy
Skip to content