W szkole podstawowej uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz autyzmem realizują obowiązek szkolny na dwóch etapach edukacyjnych.
I etap edukacyjny (klasy I-III), II etap edukacyjny (klasy IV-VIII) obejmują nauczanie z podziałem na przedmioty:
- funkcjonowanie osobiste i społeczne,
- zajęcia rozwijające komunikowanie się,
- zajęcia kształtujące kreatywność,
- wychowanie fizyczne,
- religia.
W ramach godzin do dyspozycji dyrektora uczniowie na każdym etapie edukacyjnym rozwijają swoje zainteresowania i uzdolnienia.
Zespoły klasowe liczą od 4 do 8 uczniów. Dzieci ze sprzężeniami i autyzmem uczą się zespołach od 2 do 4 osób. Proces dydaktyczny uczniów opiera się w głównej mierze na realizacji Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych opracowanych na podstawie wielospecjalistycznej diagnozy funkcjonowania ucznia. Indywidualne programy przygotowywane są na okres określony w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.